Μέσω non paper επιχειρεί να τοποθετηθεί εκ νέου η Attica Group, σε μια προσπάθεια να σώσει οτιδήποτε αν σώζεται από τη δημόσια εικόνα της, αλλά αποφεύγοντας να εκδώσει ανακοίνωση καθώς κάτι τέτοιο θα συνιστούσε αναγνώριση αστικής ευθύνης…
Ευθύνες στον πλοίαρχο, τον ύπαρχο και το πλήρωμα επιρρίπτει με non paper ερωταπαντήσεων η Attica Group, το οποίο όμως δεν αναρτά στη σελίδα της αλλά έστειλε μόνο στους δημοσιογράφους του ναυτιλιακού ρεπορτάζ μέσα από προσωπικό mail.
Η εταιρία, στο non paper αναγνωρίζει ευθύνες του ύπαρχου, του πλοιάρχου και του προσωπικού σε όλα τα επίπεδα. Επίσης, αποφεύγει αναφορά σε τυχόν ευθύνες του Λιμεναρχείου και αποφεύγει να υπεισέλθει στο ενδεχόμενο επαναρθώσεων προς την οικογένεια.
Θολά σημεία
Πρέπει να σημειωθεί ότι η εταιρία φέρεται να έχει συστήσει στον πλοίαρχο να συνεχίσει το ταξίδι του με το πλοίο, παρά την ενημέρωση που της έγινε από το Λιμεναρχείο και χρειάστηκε τελικά η παρέμβαση του Εισαγγελέα για την επιστροφή του πλοίου στο λιμάνι.
Αν και οι πληροφορίες είναι καταιγιστικές, εν τούτοις πολλά πτυχές παραμένουν θολές, ιδιαίτερα στο σκέλος των επικοινωνιών του πλοιάρχου με το Λιμεναρχείο, την εταιρια και την παρέμβαση του Εισαγγελέα.
Το non paper
Μέσα από ερωτήσεις και απαντήσεις τοποθετείται η Attica Group για την υπόθεση του θανάτου του 36χρονου στο λιμάνι του Πειραιά.
Αναλυτικά:
Γιατί ο πλοίαρχος έβγαλε ανακοίνωση ότι το πλοίο πρέπει να καθυστερεί λόγω συμβάντος για το οποίο δεν ευθύνεται το πλοίο;
Η ανακοίνωση που αποδίδεται στο Blue Horizon, και στην οποία φέρεται να ειπώθηκε πως δεν ευθύνεται το πλοίο για το συμβάν στο λιμάνι του Πειραιά δεν έγινε από το Blue Horizon. Η ανακοίνωση έγινε από το παρακείμενο πλοίο ΕΛΥΡΟΣ, το οποίο πήρε εντολή από τις Λιμενικές Αρχές να παραμείνει στο λιμάνι.
Γνώριζε ο καπετάνιος τι συνέβαινε στον καταπέλτη; Γιατί δεν σταμάτησε αμέσως το πλοίο και γιατί δεν ρίχτηκε σωσίβιο με σχοινί ή άλλο μέσο προκειμένου να διασωθεί;
Την ώρα που έδωσε την εντολή απόπλου δεν υπήρχε συμβάν στον καταπέλτη. Στη συνέχεια, αντελήφθη άνθρωπο να πέφτει στη θάλασσα από την κάμερα της Γέφυρας. Ήταν λανθασμένες και η εκτίμηση και η απόφαση του πλοιάρχου και μάλιστα έρχονται σε απόλυτη αντίθεση με την εκπαίδευση που έχει λάβει και την πάγια ναυτική πρακτική.
Τι προβλέπουν τα πρωτόκολλα ασφαλείας για τον απόπλου του πλοίου; Tηρήθηκαν;
Τα πρωτόκολλα ασφαλείας και οι διαδικασίες της εταιρείας σύμφωνα με τη νομοθεσία και τον κώδικα ασφαλούς διαχείρισης προβλέπουν πριν την απόδεση του πλοίου, το κλείσιμο όλων των εξωτερικών ανοιγμάτων συμπεριλαμβανομένου και του καταπέλτη. Εκ του αποτελέσματος φαίνεται ότι οι προβλεπόμενες διαδικασίες δεν ακολουθήθηκαν.
Ποιοι έπρεπε να αντιδράσουν άμεσα όταν έπεσε άνθρωπος στην θάλασσα;
Πέραν του Πλοιάρχου, όλα τα εμπλεκόμενα μέλη του πληρώματος τα οποία είχαν οπτική επαφή με συμβάν.
Γιατί απαγορεύτηκε η είσοδος στο θύμα αφού είχε ήδη ανέβει στον καταπέλτη και ο κίνδυνος ήταν άμεσος;
H απαγόρευση εισόδου του θύματος έγινε με απόφαση Υπάρχου, για λόγους ασφαλείας, καθώς το πλοίο ήταν σε διαδικασία απόπλου και η επιβίβαση είχε ολοκληρωθεί. Η βίαιη απώθηση του δεν δικαιολογείται σε καμία περίπτωση και για κανέναν λόγο.
Είχε εισιτήριο το θύμα;
Ναι, είχε εισιτήριο και είχε επιβιβαστεί νωρίτερα στο πλοίο.
Τι ώρα ακριβώς απέπλευσε το πλοίο και τι ώρα ήταν προγραμματισμένο να αποπλεύσει; Έφυγε νωρίτερα ή είχε καθυστέρηση;
Η προγραμματισμένη αναχώρηση ήταν στις 21.00 και το πλοίο αναχώρησε 21.13.
Διεξάγει η εταιρεία την δικιά της εσωτερική έρευνα και αν ναι πότε ξεκίνησε αυτή και τι έχει δείξει μέχρι στιγμής;
Η εταιρεία έχει ξεκινήσει την διαδικασία έρευνας αμέσως μετά το συμβάν συλλέγοντας στοιχεία. Η έρευνα είναι σε εξέλιξη.
Γιατί το πλοίο χρειάστηκε 42 ολόκληρα λεπτά για να επιστρέψει στον Πειραιά;
Αναμένουμε πληροφόρηση από το Λιμενικό σχετικά με αυτή τη μεγάλη καθυστέρηση. Διερευνάται σε συνεργασία με τις Αρχές.
Ο Πλοίαρχος είχε προϋπηρεσία και εμπειρία;
Ο συγκεκριμένος Πλοίαρχος είναι διπλωματούχος πλοίαρχος από το 2015. Υπηρετεί στην εταιρεία μας 44 μήνες. Υπηρέτησε 41 μήνες ως Ύπαρχος στην εταιρεία, τους 39 από τους οποίους στο Blue Horizon. Από τον Ιούλιο του 2023 έχει αναλάβει καθήκοντα Πλοιάρχου στο συγκεκριμένο πλοίο.