Η ανακοίνωση των πωλήσεων της Coca Cola HBC κατά το α’ τρίμηνο 2023 αιτιολογεί γιατί η μετοχή έχει καταγράψει άνοδο 10% κατά τον τελευταίο μήνα και προσεγγίζει πλέον τα 28 ευρώ.
Η κίνηση του ομίλου για να ξεπεράσει τα προβλήματα που προέκυψαν από τον πόλεμο στην Ουκρανία είναι η ταυτόχρονη επεκτατική στρατηγική προοιοντικής διαφοροποίησης μέσα από την διάθεση κάθε είδους ποτού. Προβληματίζει ωστόσο ότι χάνει μερίδια στην αγορά του εμφιαλωμένου νερού που ήταν από τα δυνατά της σημεία κατά το προηγούμενο διάστημα. Η διεύρυνση των πωλήσεων (σε όγκο και αξία) ουσιαστικά προδικάζει και αύξηση των περιθωρίων λειτουργικής κερδοφορίας , με δεδομένο ότι υπάρχει μείωση και του ενεργειακού κόστους, του κόστους μεταφορών (logistics) και των πληθωριστικών πιέσεων.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της αγοράς, η Coca-Cola HBC διαπραγματεύεται 8,6 φορές τα εκτιμώμενα λειτουργικά κέρδη του 2022, σύμφωνα με τον δείκτη EV/EBITDA. Ταυτόχρονα, σε επίπεδο καθαρών κερδών, το P/E της Coca-Cola HBC προσεγγίζει το 13,2 για το 2022, ενώ για το 2023 δεν ξεπερνά το 15,3.
Ισχυρή αύξηση των καθαρών εσόδων της σε οργανική βάση κατά 22,2% σε ετήσια βάση το α’ τρίμηνο του 2023 κατέγραψε η Coca Cola HBC, όπως ανακοίνωσε την Τετάρτη, με το μέγεθος να αφορά τις αγορές πλην Ρωσίας και Ουκρανίας. Τα συνολικά καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 16,2% σε οργανική βάση.
Ανατιμήσεις προϊόντων και αύξηση όγκου πωλήσεων
Η αύξηση των καθαρών εσόδων αποδίδεται στο μείγμα τιμών, καθώς η εταιρεία προέβη σε δράσεις για την αντιμετώπιση της επίδρασης του πληθωρισμού στα κόστη.
Η Coca-Cola HBC είδε αύξηση του όγκου πωλήσεων στα ανθρακούχα αναψυκτικά, στα ποτά ενέργειας και τον καφέ, που αντισταθμίστηκε από μειώσεις στην κατηγορία των μη ανθρακούχων αναψυκτικών, κυρίως εξαιτίας της αναμενόμενης μείωσης στην κατηγορία του νερού, με αποτέλεσμα οι συνολικοί όγκοι πωλήσεων να παραμείνουν αμετάβλητοι.
Κατέγραψε ακόμη συνεχιζόμενη αύξηση του μεριδίου αγοράς σε αξία, με το μερίδιο των έτοιμων προς κατανάλωση μη αλκοολούχων αναψυκτικών να αυξάνεται κατά 70 μονάδες βάσης και αυτό των ανθρακούχων αναψυκτικών να αυξάνεται κατά 10 μονάδες βάσης.
Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο αυξήθηκαν κατά 21,0% σε οργανική βάση, αντισταθμίζοντας τη μείωση κατά 4,0% του όγκου πωλήσεων σε οργανική βάση.
Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 24,4% σε δημοσιευμένη βάση το πρώτο τρίμηνο. Η ενοποίηση της Αιγύπτου και του Ομίλου εταιρείων Multon συνέβαλε στην αύξηση των καθαρών εσόδων σε δημοσιευμένη βάση κατά 8,8 ποσοστιαίες μονάδες.
Οι μεταβολές στις συναλλαγματικές ισοτιμίες είχαν αρνητικό αντίκτυπο στην αύξηση των καθαρών εσόδων σε δημοσιευμένη βάση κατά 0,6 ποσοστιαίες μονάδες, κυρίως λόγω της υποτίμησης των νομισμάτων της Νιγηρίας και της Αιγύπτου.
Η πορεία της μετοχής
Αναλυτικότερα, η εταιρία σημειώνει:
“Βασικά στοιχεία ανά αγορά: Ισχυρή αύξηση των καθαρών εσόδων σε οργανική βάση σε όλες τις αγορές
Αναπτυγμένες αγορές: Αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις κατά 20,6% σε οργανική βάση, με ικανοποιητική αύξηση του όγκου πωλήσεων
Αναπτυσσόμενες αγορές: Αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις κατά 26,0% σε οργανική βάση που οφείλεται στην διεύρυνση του μείγματος προϊόντων και τιμών
Αναδυόμενες αγορές: Αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις κατά 9,5% σε οργανική βάση, ενισχυμένη από τις ενέργειες για την αντιμετώπιση της επίδρασης του υψηλού πληθωρισμού στα κόστη. Εξαιρουμένης της Ρωσίας και της Ουκρανίας, τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά21,5% σε οργανική βάση.
Οι διεθνείς κινήσεις της Coca Cola HBC στο επόμενο διάστημα
- Συνεχιζόμενη επένδυση στο χαρτοφυλάκιο προϊόντων 24/7 κατανάλωσης
- Επέκταση της κατηγορίας ποτών ενέργειας στην Αίγυπτο
- Ολοκλήρωση της προετοιμασίας για την επανακυκλοφορία του σήματος Kinley στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών για ενήλικες, το δεύτερο τρίμηνο
- Ολοκλήρωση της προετοιμασίας για την κυκλοφορία του Jack Daniel’s & Coca-Cola στην Πολωνία, την Ιρλανδία και την Ουγγαρία, τον Απρίλιο
- Ολοκλήρωση της προετοιμασίας για τις επιπρόσθετες κυκλοφορίες του Caffè Vergnano στην Τσεχία και τη Σλοβακία, το δεύτερο τρίμηνο