Την επιτάχυνση της κατασκευής και λειτουργίας του FSRU στην Αλεξανδρούπολη επιδιώκει, μεταξύ άλλων, η ελληνική κυβέρνηση, θέλοντας έτσι να διασφαλίσει φορτία LNG και να διευρύνει το γεωπολιτικό αποτύπωμα της Ελλάδας, μεγιστοποιώντας το όφελος από τη γεωπολιτική συγκυρία και αντιστρέφοντας τις έως τώρα αρνητικές επιπτώσεις της ενεργειακής κρίσης.
Νέος κύκλος εντατικών διαβουλεύσεων με την Gastrade του ομίλου Κοπελούζου, τοπικούς παράγοντες και το υπουργείο Ενέργειας έχει ανοίξει σητν κατεύθυνση της επιτάχυνσης κατασκευής και λειτουργίας του σταθμού FSRU στην Αλεξανδρούπολη.
Η κυβέρνηση ζήτησε να επισπευσθεί και η κατασκευή του πλωτού σταθμού αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU) της Αλεξανδρούπολης. Ωστόσο, το χρονοδιάγραμμα δεν είναι πολύ ελαστικό, καθώς εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την παράδοση του πλοίου FSRU που αναοπροσαρμόζεται στα ναυπηγεία Κέπελ της Σιγκαπούρης.
Εκεί που μπορούν να γίνουν περισσότερα είναι στο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των έργων διαμόρφωσης τοπίου και υποδομής στην Αλεξανδρούπολη.
Αρχικά, στόχος ήταν η λειτουργία του FSRU τον Δεκέμβριο του 2023, η κυβέρνηση πιέζει τώρα για την ολοκλήρωση στα μέσα του 2023.
Δύο ακόμη σταθμοί FSRU
Παράλληλα, σε εξέλιξη βρίσκονται δύο ακόμα έργα για αύξηση της δυναμικότητας LNG.
Η Διώρυγα Gas της Motor Oil ετοιμάζει σταθμό FSRU στους Αγίους Θεοδώρους, ο οποίος όμως θα είναι λειτουργικός στην καλύτερη περίπτωση το 2024
Η ΔΕΣΦΑ θα επεκτείνει τη δυναμικότητα της Ρεβυθούσας, έργο που έχει ακόμα πολλές ασάφειες, αλλά διαπνέεται από ισχυρή πολιτική βούληση. Ο συγκεκριμένος σταθμός κατασκευάσζεται με forward looking λογική, έτσι ώστε να είναι ηυδρογεν ρεαδυ, για να υποδεχθεί και νέου τύπου καύσιμα που θα διαδεχθούν το φυσικό αέριο.