Μία τεράστιων διαστάσεων διαρροή προσωπικών δεδομένων χρηστών του Facebook αποκάλυψε το Business Insider, σύμφωνα με το οποίο διέρρευσαν σε forum για hackers προσωπικά δεδομένα περισσότερου του μισού δισ. χρηστών του δημοφιλούς social media!
Σύμφωνα με το συγκεκριμένο ρεπορτάζ, εκτέθηκαν 553.000.000 χρήστες, και τα δεδομένα που κυκλοφόρησαν ήταν ο αριθμός κινητού τηλεφώνου, η οικογενειακή κατάσταση, το επάγγελμα, το mail, ο τόπος διαμονής κ.α., όσα βέβαια από αυτά οι χρήστες είχαν καταχωρίσει στους λογαριασμούς τους.
Πάνω από μισό εκατομμύριο οι «εκτεθειμένοι» Έλληνες χρήστες!
Σε σχετική ανάρτησή του στο Twitter ο ειδικός σε θέματα κυβερνοασφάλειας, Alon Gal, που αποκάλυψε τη διαρροή, ανέφερε τον αριθμό των χρηστών ανά χώρα, τα προσωπικά στοιχεία των οποίων εκτέθηκαν σε κοινή θέα. Για την Ελλάδα οι χρήστες αυτοί φτάνουν στους 617.722!
Τί ακριβώς συνέβη
Το Facebook προσπάθησε από την αρχή να μετριάσει το θόρυβο από την αποκάλυψη, και ανέφερε μόνον ότι τα δεδομένα που εκτέθηκαν δεν είναι τα πιο πρόσφατα, αλλά αναφέρονται στο 2019 (και «πίσω»), ενώ η διαρροή προήλθε από κενό ασφαλείας ορισμένων servers που δεν προστατεύονταν αποτελεσματικά, ενώ σημειώνει ότι αυτό το κενό ασφαλείας έχει διορθωθεί από το 2019.
Δεν εκτέθηκαν στοιχεία πρόσβασης
Είναι σημαντικό ωστόσο να σημειώσουμε ότι κατά τη συγκεκριμένη διαρροή δεν εκτέθηκαν στοιχεία πρόσβασης των χρηστών στο λογαριασμό τους, και για το λόγο αυτό το Facebook «απέφυγε» να δημοσιοποιήσει τότε το γεγονός, διότι σε περίπτωση διαρροής στοιχείων πρόσβασης θα ήταν υποχρεωμένο να το δημοσιοποιήσει ώστε να ζητήσει να αλλάξουν τα στοιχεία πρόσβασης πάνω από μισό δισ. χρήστες της πλατφόρμας…
Auditor’s note
Το ζήτημα με την ασφάλεια του Facebook δεν είναι καινοφανές. Η εταιρία έχει βρεθεί στη λάθος πλευρά της ιστορίας πολλές φορές στο παρελθόν. Η υπόθεση της Cambridge Analytica δεν ειναι ούτε μοναδική, ούτε αποσπασματική.
Το Facebook έχει πολλές φορές στο παρελθόν προσπαθήσει να “βαφτίσει’ διαρροές και επιθέσεις κενά ασφαλείας και εθελούσιες παραχωρήσεις. Κάτι αντίστοιο προσπάθησε να κάνει και τώρα, υποβαθμίζονας τη σπουδιαιότητα της υπόθεσης. Ε
ν τέλει, το θέμα προσέλαβε μεγάλες διαστάσεις και το Facebook αναγκάστηκε να δώσει εξηγήσεις. Τέτοια γεγονότα υπονομεύουν την εμπιστοσύνη των χρηστών, ενώ ο χειρισμός από την πλευρά του Facebook αποτελεί ένδειξη κακής και βαθιά ριζωμένης επιχειρηματικής πρακτικής.