Οι εφοπλιστές πιέζουν για περιβαλλοντικές εκπτώσεις την ΕΕ

Οι εφοπλιστές πιέζουν για περιβαλλοντικές εκπτώσεις την ΕΕ

Συμβιβασμό με την Ευρωπαϊκή Ένωση επιζητεί το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο στο ζήτημα της μείωσης των εκπομπών ρύπων, λίγο πριν από μια σημαντική συνάντηση με το Διεθνή Οργανισμό Ναυτιλίας (ΙΜΟ) τον επόμενο μήνα.

Διαφήμιση

Οι ναυτιλιακές χρησιμοποιούν επιμελητήριο ως μέσο πίεσης προς την Κομισιόν για να πάρει παράταση για τη δρομολόγηση ενός μέλλοντος μηδενικών εκπομπών άνθρακα στη ναυτιλία, καθώς παραμένουν τεράστιες διαφορές μεταξύ των δύο πλευρών. Πρόκειται για ένα από τα τελευταία κομμάτια του παζλ για παγκόσμια συνεργασία για το κλίμα, μετά τη συμφωνία του Παρισιού του 2015 και τη συμφωνία του 2016 για τη διεθνή αεροπορία.

Διαβάστε  Ευρωστρατός: Ξεκινάει η "κινητικότητα", αίρονται εμπόδια για την ταχεία ανάληψη κοινής δράσης

Η ομάδα ναυτιλιακών συμφερόντων παρότρυνε τις κυβερνήσεις να προβούν σε συμβιβασμούς, ειδικά όσον αφορά μια πρόταση που υποστηρίχθηκε από αρκετά νησιωτικά κράτη της ΕΕ και του Ειρηνικού, για τη μείωση των εκπομπών στον ναυτιλιακό τομέα κατά 70-100% έως το 2050, σε σχέση με τα επίπεδα του 2008.

«Αυτός ο πολύ φιλόδοξος στόχος είναι απίθανο να βρει συναινετική στήριξη», δήλωσε ο πρόεδρος του λόμπι, Έσμπεν Πόουλσον. Αντ’ αυτού, ενέκρινε την πρόταση της Ιαπωνίας για περικοπή κατά 50% έως το 2060, ως πιθανή βάση για διαπραγματεύσεις. Ένας τέτοιος στόχος θα εξακολουθούσε να αποτελεί ένα σημαντικό μήνυμα προς τη βιομηχανία, πρόσθεσε.

Διαβάστε  GDPR: Η ΕΕ απειλεί με βαριά πρόστιμα από τις 25 Μαΐου

Ωστόσο, η πρόταση της Ιαπωνίας έχει δεχτεί κριτική για πολυάριθμες ελλείψεις, όπως το ότι βασίζεται σε μελέτη του 2009 του ΙΜΟ και όχι στην ενημερωμένη έκδοση του 2014.

Εξάλλου, μια έκθεση που δημοσιεύθηκε την περασμένη εβδομάδα από το Διεθνές Φόρουμ Μεταφορών του ΟΟΣΑ δείχνει πώς μπορεί ο τομέας να φτάσει σε μηδενικές εκπομπές άνθρακα ως το 2035, υπό ορισμένες προϋποθέσεις.

Ακόμα κι αν η βιομηχανία δεν είναι σίγουρη ότι μπορεί να αλλάξει τόσο γρήγορα, οι ειδικοί προειδοποιούν ότι ιστορικά, η χαμηλή φιλοδοξία συνοδεύεται από κινδύνους στην αγορά. Όμως, ναυτιλιακές ομάδες από διάφορες χώρες, όπως η Βραζιλία, αντιτίθενται σε οποιοδήποτε ανώτατο όριο στις εκπομπές πλοίων, αναφέροντας ότι η ταχεία μετάβαση σε καθαρότερα πλοία και καύσιμα θα πλήξει κυρίως τις αναπτυσσόμενες χώρες.

Διαβάστε  Η ΕΕ απειλεί το group Vizegrad με απώλεια πόρων προς την Ελλάδα

Διαφήμιση