Νίμιτς: Εκτός διαδικασίας ΟΗΕ το ζήτημα εθνικής ταυτότητας, δεν το έθιξε η Ελλάδα

Νίμιτς: Εκτός διαδικασίας ΟΗΕ το ζήτημα εθνικής ταυτότητας, δεν το έθιξε η Ελλάδα

Εκτός τριμερούς διαπραγματευτικής διαδικασίας αφήνει το ζήτημα της ενικής ταυτότητας της πΓΔΜ ο ειδικός διαπραγματευτής του ΟΗΕ, Μάθιου Νίμιτς, απαντώντας σε ερωτήσεις σχετικά με τις δηλώσεις του υπουργού Εξωτερικών, Νίκολα Ντιμιτρόφ.

Διαφήμιση

Η τοποθέτηση του Μάθιου Νιμιτς επιδέχεται πολλών ερμηνειών, καθώς από τα media εκλαμβάνεται ως αποδοχή των θέσεων Ντιμιτρόφ, πλην όμως, όπως δήλωσε ο ίδιος το θέμα δεν έχει τεθεί από ελληνικής πλευράς.

Θέτοντας όμως το ζήτημα της εθνικής ταυτότητας εκτός της τριμερούς διαπραγμάτευσης το αφήνει στις διμερείς επαφές, που διεξάγονται σε επίπεδο υπουργών Εξωτερικών Ελλάδας και πΓΔΜ.

Διαβάστε  Σκοπιανό: Μεγάλο βήμα στην επόμενη συνάντηση, προανήγγειλε ο Κοτζιάς

Με δεδομένο όμως ότι μέσω των δηλώσεων ο Νίκολα Νιμιτρόφ επαναπροσδιορίζει με σύνθετο τρόπο τη γλώσσα ως «σλαβο-μακεδονική», άρα και κατ επέκταση την εθνική ταυτότητα, τότε γίνεται αντιληπτό ότι ο Μάθιου Νίμιτς δεν είχε λόγο να επενδύσει σε ένα θέμα που επιλύεται στο πλαίσιο των μέτρων εδραίωσης εμπιστοσύνης και απόρριψης του αλυτρωτσμού.

Διαβάστε  Ο Ντιμιτρόφ έλαβε το μήνυμα Κοτζιά, κατεβάζει τους τόνους

Στις δηλώσεις του μετά από το πέρας της συνάντησής του με τον υπουργό Εξωτερικών της ΠΓΔΜ Νίκολα Ντιμιτρόφ, ο κ. Νίμιτς επεσήμανε ότι έχει σημειωθεί σημαντική πρόοδος στις διαπραγματεύσεις, πρόσθεσε ωστόσο ότι υπάρχουν ακόμη διαφορές μεταξύ των δύο χωρών.

Ανέφερε ότι η διαπραγματευτική διαδικασία για την εξεύρεση λύσης στο θέμα του ονόματος έχει αποκτήσει δυναμική και πως έχει διαμορφωθεί μία θετική συγκυρία που πρέπει να αξιοποιηθεί.

Ο κ. Νίμιτς σημείωσε επίσης ότι υπάρχει πολιτική βούληση τόσο στην Ελλάδα όσο και στην ΠΓΔΜ για την επίλυση του ζητήματος της ονομασίας και πρόσθεσε πως ήρθε πλέον ο καιρός να κλείσει οριστικά αυτό το θέμα.

Διαβάστε  Λίφτινγκ προσώπων για να αλλάξει η ατζέντα: Novartis και μίζες καίνε πρόσωπα και... επιχειρήματα

Διαφήμιση