Ιδιωτικοποιήθηκε ο ΟΛΘ έναντι 232 εκατ.

Ιδιωτικοποιήθηκε ο ΟΛΘ έναντι 232 εκατ.

Στην κοινοπραξία South Europe Gateway Thessaloniki (SEGT) Limited, πέρασε το 67% του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης έναντι 231,926 εκατ. ευρώ, ολοκληρώνοντας τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης του δεύτερου μεγαλύτερου λιμανιού της Ελλάδας.

Διαφήμιση

Η συνολική αξία της συμφωνίας ανέρχεται σε 1,1 δισ. ευρώ και περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων την προσφορά των 231,926 εκατ., υποχρεωτικές επενδύσεις ύψους 180 εκατ. την επόμενη επταετία και τα αναμενόμενα έσοδα του Δημοσίου από τη σύμβαση Παραχώρησης (αντάλλαγμα παραχώρησης σε ποσοστό 3,5% του κύκλου εργασιών της ΟΛΘ Α.Ε.), αναμενόμενου συνολικού ύψους πλέον των 170 εκατ.

Στο συνολικό ποσό λαμβάνονται επίσης υπ’ όψιν τα αναμενόμενα μερίσματα που θα εισπραχθούν από το ΤΑΙΠΕΔ για το υπολειπόμενο ποσοστό του 7,22%, καθώς και οι εκτιμώμενες (πέραν των ελάχιστων υποχρεωτικών) επενδύσεις μέχρι την λήξη της παραχώρησης το 2051.

Η σύμβαση υπογράφηκε την Πέμπτη 21 Δεκεμβρίου, ενώ πίσω από τον στρατηγικό επενδυτή βρίσκεται η «Deutsche Invest Equity Partners GmbH», η «Belterra Investments Ltd.» και η «Terminal Link SAS».

Από πλευράς του ΤΑΙΠΕΔ τη συμφωνία αγοραπωλησίας (SPA) υπέγραψε ο εκτελεστικός πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Άρης Ξενόφος, ενώ εκ μέρους των επενδυτών, ο συντονιστής της κοινοπραξίας DIEP GmbH – Terminal Link SAS – BELTERRA Investments Ltd και μέλος δ.σ. της South East Gateway Thessaloniki (SEGT) Ltd Σωτήρης Θεοφάνης και ο διευθύνων σύμβουλος της Terminal Link SAS Μπόρις Βένζελ.

Η σύμβαση αγοραπωλησίας μετοχών υπογράφεται μετά την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, ενώ εκκρεμεί η έγκριση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού. Η σύμβαση παραχώρησης θα επικυρωθεί από τη Βουλή και εκτιμάται ότι εντός του πρώτου τριμήνου του 2018 θα έχει ολοκληρωθεί η συναλλαγή.

Όπως αναφέρει το ΤΑΙΠΕΔ, με την εξέλιξη αυτή επιτυγχάνεται, ένα ακόμα σημαντικό ορόσημο του προγράμματος διαχείρισης και αξιοποίησης περιουσιακών στοιχείων ευθύνης του Ταμείου, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, τις προοπτικές οικονομικής ανάπτυξης της Βόρειας Ελλάδας και της χώρας συνολικά.