Το Κρεμλίνο φτιάχνει Γαλλικό RT με 20 εκατ., στον αέρα πριν τα Χριστούγεννα

Το Κρεμλίνο φτιάχνει Γαλλικό RT με 20 εκατ., στον αέρα πριν τα Χριστούγεννα

Επιθετική πολιτική επηρεασμού της γαλλικής κοινής γνώμης ακολουθεί το Κρεμλίνο σύμφωνα με την East Stratcom Task Force, της Κομισιόν, η οποία επισημαίνει ότι το RT, που χρηματοδοτείται από το Κρεμλίνο επενδύει 20 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία νέου τηλεοπτικού σταθμού στη Γαλλία, ενώ διαθέτει ήδη portal.

Διαφήμιση

Όπως επισημαίνει η task force της Φεντερίκα Μογκερίνι, η επένδυση αυτή ακολουθεί το δημόσιο “κατηγορώ” που απηύθυνε ο Γάλλος πρόεδρος, Εμμάνουελ Μακρόν, κατά την προεκλογική περίοδο κατά του RT και του Sputnik, των οποίων είχε απαγορεύσει και την πρόσβαση στις εκδηλώσεις του.

Σύμφωνα με τους φιλόδοξους σχεδιασμούς του Κρεμλίνου, όπως τους παρουσιάζει το site της East Stratcom Task Force, επικαλούμενη ανακοινώσεις, δελτία Τύπου και διασταυρωμένες πληροφορίες, το γαλλικό RT θα κοστίσει στη Μόσχα 20 εκατομμύρια ευρώ και αναμένεται να εκπέμψει πριν από τα Χριστούγεννα το 2017.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το RT, που χρηματοδοτείται εξ ολοκλήρου από τη ρωσική κυβέρνηση, διαχειρίζεται ήδη ένα ιστότοπο ειδήσεων στα γαλλικά.

Το κανάλι της γαλλικής γλώσσας θα μεταδίδεται όλο το εικοσιτετράωρο, με 10 ώρες live προγράμματος ανά ημέρα και ένα δελτίο ειδήσεων κάθε ώρα. Το RT σκοπεύει να προσλάβει μέχρι 150 άτομα, συμπεριλαμβανομένων 50 δημοσιογράφων. Ωστόσο, λόγω της αμφίβολης φήμης της, έχει πρόβλημα να προσελκύσει πρωτοκλασάτα ονόματα της γαλλικής δημοσιογραφίας.

Το RT στη Γαλλία θα είναι διαθέσιμο στο διαδίκτυο και στο τηλεοπτικό πακέτο που παρέχεται από την Bouygues Telecom. Οι διαπραγματεύσεις αναφέρονται στα τελικά στάδια με την Free, ενώ όπως αναφέρουν γαλλικά media, η SFP και η Orange βρίσκονται επί του παρόντος “σε συνομιλίες” με το RT.

Με ορόσημο την έναρξη μετάδοσης ειδήσεων στα αγγλικά, το 2005, το RT έχει έκτοτε δημιουργήσει site και κανάλια στα αραβικά και τα ισπανικά. Έχει γραφεία στο Ηνωμένο Βασίλειο και τις Ηνωμένες Πολιτείες. Στη Γερμανία, λειτουργεί το πρακτορείο ειδήσεων βίντεο Ruptly και έχει ανακοινώσει σχέδια για να ανοίξει ένα γερμανικό τηλεοπτικό κανάλι το 2018.

Ο όμιλος RT ισχυρίζεται ότι έχει διαθέτει ακροατήριο 70 εκατομμυρίων θεατών σε περισσότερες από 100 χώρες. Σύμφωνα με δημοσιογράφους που έφυγαν από το Sputnik και το RT, οι οργανισμοί λαμβάνουν εβδομαδιαίες οδηγίες σύνταξης από το Κρεμλίνο.

Η σύγκρουση Μακρόν-RT

Τον Μάιο, ο πρόεδρος Emmanuel Macron κατηγόρησε την RT και το ρωσικό κρατικό πρακτορείο ειδήσεων Sputnik ότι επιδίωξε να επηρεάσει την προεκλογική εκστρατεία του 2017, χαρακτηρίζοντας και τα δύο Μέσα Ενημέρωσης “όργανα προπαγάνδας και fake news”.

Για να αντιμετωπίσει τις επικρίσεις που αντιμετωπίζει ήδη στη Γαλλία, το RT συγκροτεί μια «επιτροπή δεοντολογίας».

Ένα από τα τρία μέλη του διοικητικού συμβουλίου θα είναι ο πρώην Γάλλος γερουσιαστής Thierry Mariani, παραδοσιακός υποστηρικτής του Βλαντιμίρ Πούτιν. Προς επίρρωση, αρκεί να σημειωθεί ότι το 2015, μια ομάδα Γάλλων βουλευτών υπό τον Μαριάνι επισκέφθηκε την Κριμαία, για να επαινέσει την παράνομη προσάρτησή της από τη Μόσχα και να καταδικάσει τις κυρώσεις της ΕΕ κατά της Ρωσίας. Την εποχή εκείνη, ο Γάλλος υπουργός Εξωτερικών είχε καταγγείλει την επίσκεψη ως “παραβίαση του διεθνούς δικαίου”.

Η “επιτροπή δεοντολογίας” θα συμπεριλάβει τον οικονομολόγο Jacques Sapir, γνωστό επίσης για τις απόψεις του υπέρ του Κρεμλίνου. Ήδη ο Σαπί, διαθέτει εκπομπή στο Radio Sputnik.

Το τρίτο μέλος, της εν λόγω επιτροπής είναι ένας Ρώσος ιστορικός που επικρίθηκε ευρέως για τις ρατσιστικές και αντι-μουσουλμανικές παρατηρήσεις, αποχώρησε από το συμβούλιο.