Τουρκία: Ανακάμπτουν οι λιανικές πωλήσεις, μικτά τα σήματα

Τουρκία: Ανακάμπτουν οι λιανικές πωλήσεις, μικτά τα σήματα

Ενδείξεις ανάκαμψης δίνει το λιανεμπόριο στην Τουρκία αν και ακόμα τα σήματα είναι αντικρουόμενα και το τοπίο ιδιαίτερα θολό.

Διαφήμιση

Οι λιανικές πωλήσεις στην Τουρκία ενισχύθηκαν κατά 2,6% σε ετήσια βάση τον Ιούλιο του 2017, μετά από συρρίκνωση κατά 0,9% τον προηγούμενο μήνα. Είναι η ισχυρότερη αύξηση στις λιανικές πωλήσεις από τον Απρίλιο του περασμένου έτους, καθώς οι πωλήσεις αυξήθηκαν γρηγορότερα για τα μη εδώδιμα προϊόντα (4,8% έναντι 0,8% τον Ιούνιο) και μειώθηκαν λιγότερο για τα τρόφιμα, τα ποτά και τον καπνό (-1,3% έναντι -2,5%). Στον τομέα των μη εδώδιμων προϊόντων, οι πωλήσεις επεκτάθηκαν για τα κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα, τα είδη ένδυσης και τα υποδήματα (19,9% έναντι 8,5%). υπολογιστών, βιβλίων και τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού (5% έναντι 1,3%) και ανακτήθηκε για εκείνους μέσω ταχυδρομικών παραγγελιών και Internet (4,3% έναντι -6,4%).

Αντίθετα, οι πωλήσεις μειώθηκαν για τα ηλεκτρονικά αγαθά και τα έπιπλα (-8,6% έναντι -4,3%). τα ιατρικά προϊόντα και τα καλλυντικά (-4,9% έναντι -5%). Επίσης, τα καύσιμα αυτοκινήτων επιβραδύνθηκαν (2,9% έναντι 4,7%).

Σε μηνιαία βάση, οι λιανικές πωλήσεις υποχώρησαν κατά 1,3% μετά την επί τα χείρω αναθεώρηση κατά 0,3% τον Ιούνιο. Οι λιανικές πωλήσεις σε ετήσια βάση στην Τουρκία ήταν κατά μέσο όρο 5,37% από το 2006 έως το 2017, φτάνοντας σε ιστορικό υψηλό 24,7% το Δεκέμβριο του 2010 και σε ιστορικό χαμηλό -5,9% τον Ιούνιο του 2009.