Εδαφος για έφεση στο πρόστιμο της Κομισιόν διαμορφώνει η Google

Εδαφος για έφεση στο πρόστιμο της Κομισιόν διαμορφώνει η Google

Το έδαφος για έφεση έναντι της απόφασης της DG Comp να επιβάλλει πρόστιμο 2,42 δισ. ευρώ για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης, προετοιμάζει η Google με ανακοίνωσή που εξέδωσε χθες μετά την ανακοίνωση της Κομισιόν.

Διαφήμιση

Η Μαργκρέτ Βεστάγκερ έχει ζητήσει από την αμερικανική εταιρία «κολοσσό» να σταματήσει τις παράνομες πρακτικές εντός των επόμενων 90 ημερών, καθώς σε διαφορετική περίπτωση θα κληθεί να αποπληρώσει πρόστιμο, το οποίο ισούται με το 5% του παγκόσμιου τζίρου του, ενώ ζητά ενημέρωση για το σχέδιο δράσης της Google εντός 60 ημερών.

Διαβάστε επίσης: Πρόστιμο-ρεκόρ 2,42 δισ. στη Google για «πειραγμένες» αναζητήσεις

Στην ανακοίνωσή της, η εταιρία σημειώνει πως

«όταν κάνετε αγορές μέσω διαδικτύου, θέλετε να βρίσκετε τα προϊόντα που ψάχνετε γρήγορα και εύκολα. Και οι έμποροι θέλουν να προωθήσουν αυτά τα ίδια προϊόντα. Για αυτό το λόγο, το Google Search εμφανίζει διαφημίσεις αγορών, συνδέοντας τους χρήστες μας με χιλιάδες διαφημιζόμενους, μεγάλους ή μικρούς, με τρόπους που να είναι χρήσιμοι για όλους».

Η Google εκτιμά πως η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις ηλεκτρονικές αγορές «υποτιμά την αξία αυτού του είδους των γρήγορων και εύκολων συνδέσεων». «Ενώ μερικές ιστοσελίδες σύγκρισης αγορών θέλουν προφανώς από την Google να τις παρουσιάζει πιο εμφανώς, τα δεδομένα μας δείχνουν ότι οι χρήστες συνήθως προτιμούν να χρησιμοποιούν συνδέσμους που τους κατευθύνουν απευθείας στα προϊόντα που θέλουν, και όχι σε ιστοσελίδες όπου θα πρέπει να επαναλάβουν τις αναζητήσεις τους», συμπληρώνει η εταιρία.

Εκφράζει επίσης την πεποίθηση ότι

«τα υπάρχοντα αποτελέσματα αγορών που παρέχουμε είναι χρήσιμα και αποτελούν μια πολύ βελτιωμένη έκδοση των παλαιότερων διαφημίσεων που εμφανίζαμε μια δεκαετία πριν οι οποίες περιείχαν μόνο κείμενο. Το να εμφανίζουμε διαφημίσεις που περιέχουν εικόνες, αξιολογήσεις και τιμές ωφελεί εμάς, τους διαφημιζόμενους μας και πάνω απ’ όλα τους χρήστες μας. Και τις εμφανίζουμε μόνο όταν τα σχόλια σας μας υποδεικνύουν ότι είναι σχετικές. Χιλιάδες Ευρωπαίοι έμποροι χρησιμοποιούν αυτές τις διαφημίσεις για να ανταγωνιστούν με μεγαλύτερες εταιρείες όπως το Amazon και το eBay».

Κατά την Google, «όταν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μας ρωτάει γιατί μερικές ιστοσελίδες συγκριτικών αγορών δεν τα έχουν καταφέρει όσο καλά όσο άλλες, πιστεύουμε ότι πρέπει να λάβει υπ’ όψιν της το πλήθος των ιστοσελίδων που έχουν αναπτυχθεί αυτήν την περίοδο – συμπεριλαμβανομένων των μεγάλων ιστοσελίδων ηλεκτρονικών αγορών όπως το Amazon και το eBay».
«Με τα εργαλεία συγκρίσεων που διαθέτει, τις αξιολογήσεις, τους εκατομμύρια έμπορους και τη τεράστια ποικιλία προϊόντων, από παπούτσια μέχρι καθημερινά ψώνια, το Amazon είναι ένας μεγάλος ανταγωνιστής και έχει εξελιχθεί στον πρώτο “προορισμό”που απευθύνονται οι χρήστες για να αναζητήσουν προϊόντα. Και όπως το Amazon έχει αναπτυχθεί, είναι φυσικό ότι μερικές υπηρεσίες σύγκρισης έχουν αποδειχθεί λιγότερο δημοφιλείς από άλλες. Ανταγωνιζόμαστε το Amazon και άλλες ιστοσελίδες για αναζητήσεις σχετικά με ηλεκτρονικές αγορές εμφανίζοντας πιο χρήσιμες πληροφορίες για προϊόντα», συνεχίζει η Google.
Όπως προσθέτει, «όταν χρησιμοποιείτε το Google Search για να αναζητήσετε προϊόντα, προσπαθούμε να σας παρέχουμε αυτά που αναζητάτε. Η ικανότητά μας να τα καταφέρνουμε τόσο καλά δεν ευνοεί εμάς ή οποιαδήποτε άλλη ιστοσελίδα ή πωλητή- είναι το αποτέλεσμα της σκληρής δουλειάς και της συνεχούς καινοτομίας, που βασίζεται στη πληροφόρηση από τον χρήστη».
«Δεδομένων των στοιχείων και με σεβασμό στις θέσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, διαφωνούμε με τα αποτελέσματα που ανακοινώθηκαν σήμερα. Θα εξετάσουμε λεπτομερώς την απόφασή της Επιτροπής καθώς σκεφτόμαστε να προχωρήσουμε σε προσφυγή και ανυπομονούμε να συνεχίσουμε να κάνουμε σαφείς τις θέσεις μας», καταλήγει η Google.
Το πρωί της Τρίτης, η Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ε.Ε. ανακοίνωσε την επιβολή προστίμου – ρεκόρ, ύψους 2,42 δισ. ευρώ, στην Alphabet, μητρική εταιρεία της Google, ανακοίνωσε η Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ε.Ε., λόγω της κατάχρησης της δεσπόζουσας θέσης στην αγορά των μηχανών αναζήτησης.