Public: Άνοδος κόντρα στην κρίση

Public: Άνοδος κόντρα στην κρίση

Σημαντική ενίσχυση των μεγεθών και αύξηση των μεριδίων κατέγραψε το 2016 η αλυσίδα καταστημάτων Public (Retailworld Α.Ε.), μέλος του Ομίλου Olympia, ιδρύσεως Πάνου Γερμανού, διανύοντας το δεύτερο έτος λειτουργικής κερδοφορίας. Η Public σημείωσε αύξηση 5,3% στον ενοποιημένο κύκλο εργασιών, ο οποίος ανήλθε σε € 234,3 εκατ. το 2016, από € 222,5 εκατ. το 2015. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι πωλήσεις της εταιρίας μέσα σε μία διετία έχουν επιτύχει άνοδο-ρεκόρ του τζίρου κατά €53 εκ.

Διαφήμιση

Η εταιρία κατέγραψε, επίσης, πολύ σημαντικά αποτελέσματα σε επίπεδο λειτουργικής κερδοφορίας (EBITDA), βελτιώνοντας ιδιαίτερα το αποτέλεσμα του 2015. Συγκεκριμένα, τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων – EBITDA της χρήσης του 2016 υπερέβησαν τα €3 εκατ. έναντι € 146 χιλιάδες το 2015.
Η ενίσχυση και βελτίωση των οικονομικών επιδόσεων της αλυσίδας που επιτεύχθηκε παρά τη συνεχιζόμενη οικονομική κρίση στη χώρα μας, στηρίχθηκε σε μία συνεπή εμπορική στρατηγική. Η Public το 2016 αύξησε τα μερίδιά της σε όλες τις στρατηγικές προϊοντικές κατηγορίες, όπως κινητά, laptops, βιβλία, gaming και παιχνίδια, ενώ ακόμα περισσότεροι πελάτες προτίμησαν την αλυσίδα Public για τις εποχικές αγορές τους, όπως λόγου χάρη την κατηγορία του Back to School.

Σημαντική ήταν επίσης το 2016 η διεύρυνση του δικτύου των καταστημάτων της αλυσίδας με την έναρξη λειτουργίας 3 νέων καταστημάτων, 2 σε Ελλάδα (Μυτιλήνη, Ρέθυμνο) και 1 στην Κύπρο (Λάρνακα) με το συνολικό αριθμό των καταστημάτων το 2016 να ανέρχεται στα 51 και τον αριθμό των επισκεπτών να διαμορφώνεται στα 25 εκ. Επιπλέον, στις επιτυχημένες εμπορικές πρωτοβουλίες της αλυσίδας τη χρονιά που μας πέρασε εντάσσονται και η πρωτοβουλία να συστήσει στους Έλληνες καταναλωτές την ημέρα Black Friday, φέρνοντας και στη χώρα μας ένα επιτυχημένο διεθνή θεσμό.

Βασικός άξονας της στρατηγικής των Public το 2016 αποτέλεσε η εμπορική διαφοροποίησή τους, που στηρίχθηκε στον εμπλουτισμό της προϊοντικής τους γκάμας με πολλές αποκλειστικότητες και πρωτιές, στην έμφαση που έδωσε στην αγορά εποχικών προϊόντων, αλλά και στη βελτίωση και ενίσχυση του merchandising εντός των καταστημάτων της. Σημαντικοί ήταν και οι θεσμοί που υλοποίησε, όπως ο θεσμός των Βραβείων Βιβλίου, καθώς και ο θεσμός φωτογραφίας Public Moments, ενώ σε όλα τα Public έγιναν 1.000 δωρεάν εκδηλώσεις για το κοινό.

Πολύ σημαντικό ήταν και το πρόγραμμα Εσωτερικής Δράσης ΑΠΟΓΕΙΩΝΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΜΑΣ, μία επένδυση που ξεπέρασε τις 300.000 ευρώ και αφορά σε δράσεις για το προσωπικό σε όλη την Ελλάδα. Παράλληλα, υλοποιήθηκαν περισσότερες από 18.500 ώρες εκπαίδευσης στο ολοκληρωμένο πρόγραμμα εκπαίδευσης και ανάπτυξης, «Public School of Retail».