Σφίγγει τη μέγγενη στις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες η επίτροπος βιομηχανίας της ΕΕ, Elzbieta Bienkowska, σχετικά με την καθυστέρηση της ολοκλήρωσης έρευνας για παραβίαση κανονισμών αντίστοιχων με εκείνων του σκανδάλου της Volkswagen.
Διαβάστε επίσης: Η ακτινογραφία του dieselgate της Volkswagen
Παρότι απέφυγε να αναφερθεί σε συγκεκριμένες αυτοκινητοβιομηχανίες, επεσήμανε ευρήματα διαφόρων ερευνών μελών της ΕΕ, που ακολούθησαν το σκάνδαλο του Σεπτεμβρίου του 2015. Fiat, Mercedes-Benz, Opel και Renault υπόκεινται σε εξονυχιστικό έλεγχο από εθνικές αρχές για ψευδή δήλωση εκπομπών σε επίσημα tests.
Σύμφωνα με τις αρχές μάλιστα σε κάποιες περιπτώσεις τα οχήματα «έκλειναν» το σύστημα ελέγχου εκπομπών τους. Σε συγκεκριμένες θερμοκρασίες παραδείγματος χάρη, ή σε χρονικές περιόδους λίγο μεγαλύτερες της διάρκειας του τεστ, τα οχήματα απενεργοποιούσαν το σύστημα ελέγχου.
Με τη VW να επιμένει ότι το λογισμικό ελέγχου εκπομπών που έχει εγκαταστήσει σε ευρωπαϊκά οχήματα πετρελαίου δεν παραβαίνουν κανένα νόμο της ΕΕ, η επίτροπος επεσήμανε ότι ο νόμος είναι ξεκάθαρος και οι ψευδείς συσκευές είναι παράνομες.
[graphiq id=”haTNa60i1uJ” title=”Πόσο στοίχισε στη Volkswagen το σκάνδαλο των εκπομπών” width=”700″ height=”868″ url=”https://w.graphiq.com/w/haTNa60i1uJ” ]
Ενώ υπάρχουν και κάποιες φωνές που προσπαθούν να κατευνάσουν τις εντάσεις, όπως του John German του Διεθνούς Συμβουλίου Καθαρών Μεταφορών ο οποίος ανέφερε πως οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν κάνουν τίποτα αν δεν απαιτείται, η Bienkowska επέπληξε τη VW λέγοντας πως δεν έδειξε κανένα ίχνος μεταμέλειας και δεν επέκτεινε καν την εγγύηση στους πελάτης που έθιξε.
Η Κομισιόν το Δεκέμβριο κατέθεσε μηνύσεις εναντίων Γερμανίας και Ηνωμένου Βασιλείου που αρνήθηκαν να παραδώσουν τεχνικές πληροφορίες που συγκέντρωσαν για διάφορες αυτοκινητοβιομηχανίες.