Τα «χονδροειδή» λάθη Τόμσεν, που «ξαφνικά» ανακάλυψε το Eurogroup

Τα «χονδροειδή» λάθη Τόμσεν, που «ξαφνικά» ανακάλυψε το Eurogroup

Μια ιδιότυπη προσπάθεια επαναπροσέγγισης ΔΝΤ-Eurogroup βρίσκεται σε εξέλιξη, καθώς -όπως αποκάλυψε το Κυπριακό Πρακτορείο Ειδήσεων- οι Ευρωπαίοι εντόπισαν «χονδροειδή λάθη» στους υπολογισμούς της ομάδας Τόμσε για το έλλειμμα και το χρέος. Ωστόσο η διαρροή για τα ευρήματα δεν είναι αυθόρμητη έπεται των δηλώσεων Τόμσεν για αναθεώρηση στόχων εφόσον αποδειχθούν ανακρίβειες μετά τη δημοσιοποίηση των οριστικών στοιχείων του 2016 από τη Eurostat για την Ελλάδα.

Διαφήμιση

Συνεπώς, «τα ευρήματα» δεν ανακοινώθηκαν στο πλαίσιο της επιθετικής πολιτικής των ευρωπαϊκών θεσμών και του Eurogroup προς το ΔΝΤ αλλά στο πλαίσιο νέας προσπάθειας μεταξύ τους συνεργασίας, μετά το παράθυρο για αναθεώρηση που άνοιξε ο επικεφαλής Ευρώπης του Ταμείου, Πολ Τόμσεν.

Τα στοιχεία του ΔΝΤ και οι μελέτες που επικαλείται είχαν αμφισβητηθεί ευθέως τόσο από τον Ευκλείδη Τσακαλώτο όσο και από τον αντιπρόεδρο της Κομισιόν, Βάλντις Ντομπρόβσκις, στέλνοντας αρχικά το μήνυμα της διαπραγμάτευσης σε βάση πιο κοντά στα στοιχεία του ESM.

Διαβάστε εδώ όλες τις εξελίξεις γύρω από την ελληνική κρίση

Την προσέγγιση του Έλληνα υπουργού Οικονομικών και του αντιπροέδρου της Κομισιόν φαίνεται να αποδέχεται ο διευθυντής Ευρώπης του ΔΝΤ, λέγοντας ότι αν χρειαστεί θα αναθεωρηθούν στοιχεία και στόχοι.

Διαβάστε επίσης: Δημόσια αντιπαράθεση Τόμσεν-Ντομπρόβσκις για την Ελλάδα

Η προσπάθεια εξεύρεσης modus operandi μεταξύ ΔΝΤ και ευρωπαϊκών θεσμών καθώς και του Eurogroup εντείνεται μάλιστα λίγες ώρες πριν την κρίσιμη σύνοδο των υπουργών Οικονομικών της Ευρωζώνης με αντικείμενο την Ελλάδα και από το double date της Άγκελα Μέρκελ με Γιούνκερ και Λαγκάρντ στο Βερολίνο για το ίδιο θέμα.

Το Συμβούλιο των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και το Εurogroup είναι σε θέση να γνωρίζουν ότι τα πρόσθετα μέτρα που απαίτησε το ΔΝΤ και πλέον σύσσωμη η ΕΕ ζητά από την Ελλάδα δεν πρόκειται να εισπραχθούν και στην πραγματικότητα δεν είναι απαραίτητα. Και αυτό διότι ο Πολ Τόμσεν, η Ντέλια Βελκουλέσκου και οι άλλοι υπηρεσιακοί παράγοντες του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, έχουν υποπέσει σε σωρεία λαθών, κακών υπολογισμών, ασαφειών και αντιφάσεων κατά τη συγγραφή της έκθεσης του ΔΝΤ για την Ελλάδα, όπως αναφέρει σε ρεπορτάζ του το Κυπριακό Πρακτορείο Ειδήσεων (ΚΥΠΕ).

Διαβάστε επίσης: Ο Ντομπρόβσκις βάζει στο τραπέζι χρέος και αδειάζει το ΔΝΤ

Σύμφωνα με έγγραφο του Συμβουλίου, η ομάδα Τόμσεν έχει κάνει χονδροειδή λάθη στον υπολογισμό του ελλείμματος, του πληθωρισμού, του ρυθμού ανάπτυξης, της είσπραξης εσόδων, της οροφής των δαπανών του δημοσίου, αλλά και σε θέματα όπως η εκτέλεση των μεταρρυθμίσεων, το είδος και η απόδοση των εισφορών των ασφαλισμένων, η εξοικονόμηση από τους ασφαλιστικούς νόμους και άλλα.

Αναλυτικά –όπως επισημαίνει το ΚΥΠΕ- σε σχέση με τη σημερινή οικονομική κατάσταση, το έγγραφο αναφέρει ότι το ΔΝΤ έχει κάνει τα εξής λάθη: «Η διαφορά στην εκτίμηση οφείλεται σε υπερβολικά συντηρητικές παραδοχές που εφαρμόζονται συστηματικά από το Ταμείο τόσο επί των εσόδων, όσο και στο σκέλος των δαπανών».

Από την πλευρά των εσόδων, οι προβλέψεις της έκθεσης προϋποθέτουν ότι οι ελαστικότητες των εσόδων παραμένουν κάτω από τις ελαστικότητας του ΟΟΣΑ που χρησιμοποιούνται συνήθως για τις προβλέψεις των εσόδων. Επιπλέον, το ΔΝΤ υπολογίζει την ελαχιστοποίηση της μεταφοράς στα επόμενα των πρόσφατων εσόδων των υπερ-επιδόσεων για λογαριασμό των διαφόρων παραγόντων ως εφάπαξ, κάτι που στερείται τεχνικής βάσης. Οι προβλέψεις της έκθεσης, εν μέρει ή πλήρως υποτιμούν διάφορα έσοδα από την πλευρά των παραμετρικών μέτρων που νομοθετήθηκαν τόσο το 2015 όσο και το 2016, συμπεριλαμβανομένων των φόρων κατανάλωσης στα καύσιμα, των φόρων κατανάλωσης στα τσιγάρα και το αλκοόλ, τη φορολογία των ξενοδοχείων, φόρους οχημάτων και άλλα.

Από την πλευρά των δαπανών, οι προβλέψεις της έκθεσης υποθέτουν ότι τα ανώτατα όρια δαπανών δεν θα γίνουν σεβαστά, συσσωρεύοντας διολίσθηση 1,3% του ΑΕΠ μέχρι το 2018. Αυτή η παραδοχή αντιβαίνει στα πρότυπα του ΔΝΤ που θεωρούν πως οι λειτουργικές δαπάνες θα αυξηθούν ανάλογα με τον πληθωρισμό και ότι τα ανώτατα όρια του προϋπολογισμού θα πρέπει να τηρούνται.

Σύμφωνα με το ΚΥΠΕ, αυτό είναι ιστορικά ανακριβές για την Ελλάδα καθώς ο στόχος των πρωτογενών δαπανών δεν έχει υπερβεί το συνολικό ανώτατο όριο, ούτε και το 2016. Είναι λάθος να προεκτείνουν σχετικά μικρές υπερβάσεις σε ορισμένους τομείς (υγεία) στο βασικό σενάριο κατά τη διάρκεια του προγράμματος. Οι προβλέψεις έκθεσης, άλλωστε, δεν λαμβάνουν δεόντως υπόψη τα πρόσφατα στοιχεία για την εκτέλεση του προϋπολογισμού, τα οποία προσδιορίζουν μια σημαντική υπεραπόδοση το 2016, και η οποία είναι πιθανό να μεταφερθεί εν μέρει στο 2017 και το 2018. Ο κρατικός προϋπολογισμός θα φτάσει σε ένα πρωτογενές πλεόνασμα της τάξης του 1,3% του ΑΕΠ το 2016, υπερβαίνοντας σημαντικά το στόχο του 0,1% του ΑΕΠ, παρά το εφάπαξ επίδομα συνταξιοδότησης αξίας 0,3% του ΑΕΠ που τέθηκε σε εφαρμογή το Δεκέμβριο.

[graphiq id=»1azlWfA9taJ» title=»Ελλάδα: Δημόσιες δαπάντς σε ευρώ» width=»700" height=»659" url=»https://w.graphiq.com/w/1azlWfA9taJ» ]

Με βάση τις διαθέσιμες μέχρι σήμερα ενδείξεις η ΕΕ θα προβάλει ένα πρωτογενές πλεόνασμα της τάξης του 2% του ΑΕΠ, δηλαδή 1½ ποσοστιαίες μονάδες πάνω από το στόχο.
Παρά τις εξελίξεις αυτές –επισημαίνει το ΚΥΠΕ- και παρά τη σημαντική υποτίμηση του εντός του έτους δημοσιονομικού αποτελέσματος για το 2015 και μια σημαντική ανοδική αναθεώρηση του υπολοίπου του 2016 από το περασμένο φθινόπωρο, το ΔΝΤ δεν έχει αναθεωρηθεί την πρόβλεψή του για μετά το 2018 από το 1,5% του ΑΕΠ. Σε σχέση με τα δημοσιονομικά μετά το 2018 αναφέρεται ότι συμφωνούμε με την αξιολόγηση του Ταμείου πως μια πιο φιλική προς την ανάπτυξη σύνθεση των ελληνικών δημόσιων εσόδων και των δημόσιων δαπανών θα ήταν επιθυμητή.

[gra[graphiq id=»2xJKhSoUC1f» title=»Ελλάδα: ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών ως ποσοστό του ΑΕΠ» width=»700" height=»659" url=»https://w.graphiq.com/w/2xJKhSoUC1f» ]

Σύμφωνα με το Κυπριακό Πρακτορείο Ειδήσεων, ενώ η έκθεση είναι πολύ συγκεκριμένη για τα μέτρα του ισοζυγίου βελτίωσης, παραμένει αρκετά γενική ως προς τη χρήση του δημοσιονομικού χώρου που προκύπτει. Ταυτόχρονα, στο έγγραφο αναφέρεται ότι «διαφωνούμε με την εκτίμηση του Ταμείου ότι η Ελλάδα δεν μπορεί να φτάσει το 3,5% του ΑΕΠ μέχρι το 2018 και να το διατηρήσει για μερικά χρόνια πέρα ​​από αυτό». Πράγματι, – σημειώνει το ρεπορτάζ του ΚΥΠΕ – διάφοροι παράγοντες θα διευκολύνουν τη διατήρηση του πρωτογενούς ισοζυγίου στα επίπεδα του 2018, πέρα ​​από τον ορίζοντα του προγράμματος. Το ένα είναι η μεταρρύθμιση του συνταξιοδοτικού συστήματος που εγκρίθηκε στο πλαίσιο της 1ης αναθεώρησης και τώρα υλοποιείται, αναμένεται να αποφέρει πρόσθετη εξοικονόμηση 0,7% του ΑΕΠ κατά τη διάρκεια του 2019 ως 2021. Επιπλέον, το παραγωγικό κενό αναμένεται να είναι ελαφρά αρνητικό το 2018.

[graphiq[graphiq id=»8IZvRc5kKPz» title=»Ελλάδα: Παραγωγικό κενό & προβλέψεις» width=»700" height=»659" url=»https://w.graphiq.com/w/8IZvRc5kKPz» ]Μετά όμως θα υπάρξει κλείσιμο του παραγωγικού κενού (περίπου το 2021) από την είσπραξη των εσόδων, και ως εκ τούτου το δημοσιονομικό ισοζύγιο αναμένεται να βελτιωθεί αυτόματα σημαντικά υπό αμετάβλητες πολιτικές. Ως εκ τούτου, απλά διατηρώντας το ίδιο ονομαστικό πρωτογενές ισοζύγιο του 3,5% του ΑΕΠ επιτρέπουμε στην πραγματικότητα μια διαρθρωτική δημοσιονομική επέκταση κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Για την ίδια την ποιότητα των δημοσίων οικονομικών της Ελλάδας σημειώνεται πως η έκθεση είναι παραπλανητική στον τρόπο με τον οποίο παρουσιάζεται η πρόκληση, τονίζει το ΚΥΠΕ.

Αναφέρεται σε 11% των μεταφορών του ΑΕΠ προς τα ασφαλιστικά ταμεία: ωστόσο, η χρηματοδότηση των συνταξιοδοτικών ταμείων είναι διαφορετική από χώρα σε χώρα και, επομένως, οι συγκρίσεις μεταξύ των χωρών θα πρέπει να γίνονται με προσοχή. Μεγάλο μέρος αυτού του χρηματοδοτικού κενού οφείλεται στο πολύ υψηλό ποσοστό ανεργίας, που είναι αναμφισβήτητα κυκλικό: με την ανεργία σε επίπεδο σταθερής κατάστασης, αυτό το χάσμα αναμένεται να είναι 3,5% του ΑΕΠ. Για τις συντάξεις αναφέρεται ότι η έκθεση του ΔΝΤ υποβαθμίζει το μέγεθος των συνταξιοδοτικών μεταρρυθμίσεων που εγκρίθηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος.

Κατά το ΚΥΠΕ, λαμβάνοντας όλα τα στοιχεία υπόψη, η μεταρρύθμιση του συνταξιοδοτικού συστήματος θα δημιουργήσει συνολική καθαρή εξοικονόμηση ύψους 1,5% του ΑΕΠ μέχρι το 2018 και 2,6% του ΑΕΠ μέχρι το 2026 με περικοπές δαπανών που συμβάλλουν τα δύο τρίτα των αποταμιεύσεων μέχρι το 2018 και περισσότερο από 90% από το 2026. Σε αντίθεση με όλες τις πρόσφατες μεταρρυθμίσεις των συνταξιοδοτικών συστημάτων σε άλλες χώρες της ΕΕ που είχαν καταργηθεί με μεταβατικές περιόδους για τη διατήρηση των κεκτημένων δικαιωμάτων των σημερινών εργαζομένων, η ελληνική μεταρρύθμιση δεν έχει κατ` αναλογία εφαρμογή των κεκτημένων συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων για τους σημερινούς εργαζόμενους.

Greece | Economic Forecasts | 2016-2020 Outlook

[+]tr>[+]tr>[+]tr>[+]tr>[+]tr>[+]tr>
Overview Actual Q1/17 Q2/17 Q3/17 Q4/17 2020
GDP Growth Rate -0.40 -0.4 0.1 0.3 0.4 0.6 percent [+]
Unemployment Rate 23.00 22.5 22.2 22 21.7 19.8 percent [+]
Inflation Rate 1.20 0.2 0.4 0.6 0.8 2 percent [+]
Interest Rate 0.00 0 0 0 0 0.5 percent [+]
Balance of Trade -1566.60 -1454 -1411 -1489 -1438 -1295 EUR Million [+]
Government Debt to GDP 176.90 174 173 172 172 164 percent [+]

Αυτό θα οδηγήσει σε αυξανόμενη εξοικονόμηση στην πάροδο του χρόνου καθώς τα κεκτημένα δικαιώματα των νέων συνταξιούχων θα έχουν μειωθεί κατά περίπου 10% αμέσως. Όπως προτείνεται από την έκθεση του ΔΝΤ, υπάρχει μια υπόθεση από τη σκοπιά της διαγενεακής δικαιοσύνης, για τη μείωση της μεταβατικής περιόδου για την κύρια σύνταξη και τον εκ νέου υπολογισμό της από το 2019. Στο σχεδιασμό αυτό, ωστόσο, οι διανεμητικές συνέπειες πρέπει να εξεταστούν, συμπληρώνει το ΚΥΠΕ στο σχετικό ρεπορτάζ του.
Το ξεπάγωμα των κύριων συντάξεων και ο άμεσος εκ υπολογισμός τους, από την 1η Ιανουαρίου 2019 θα παράγει περίπου εξοικονόμηση 1% ΑΕΠ εάν εφαρμοστεί πλήρως το 2019, αλλά επηρεάζει τουλάχιστον 1,2 εκατομμύρια συνταξιούχους, με μέση ονομαστική περικοπή 14% και σημαντική διακύμανση μεταξύ των διαφορετικών συνταξιούχων. Η έκθεση τάσσεται υπέρ των περικοπών στις συντάξεις και βασίζεται στην παρατήρηση ότι τα ποσοστά φτώχειας μεταξύ του πληθυσμού σε ηλικία εργασίας έχουν αυξηθεί κατά τη διάρκεια της κρίσης, ενώ παρέμειναν σε γενικές γραμμές σταθερά μεταξύ των συνταξιούχων, αναφέρει επίσης το ΚΥΠΕ.

[+]tr>[+]tr>[+]tr>[+]tr>[+]tr>[+]tr>[+]tr>[+]tr>[+]tr>[+]tr>[+]tr>[+]tr>[+]tr>[+]tr>[+]tr>[+]tr>[+]tr>[+]tr>[+]tr>[+]tr>[+]tr>[+]tr>
LABOUR Actual Q1/17 Q2/17 Q3/17 Q4/17 2020
Unemployment Rate 23.00 22.5 22.2 22 21.7 19.8 percent [+]
Employed Persons 3629.96 3600 3640 3670 3680 3790 Thousand [+]
Unemployed Persons 1131.15 1052 1046 1038 1025 976 Thousand [+]
Part Time Employment 361.90 352 362 339 347 354 Thousand [+]
Full Time Employment 3374.80 3220 3330 3360 3290 3450 Thousand [+]
Employment Rate 76.24 78.5 78.8 79 79.2 81.2 percent [+]
Long Term Unemployment Rate 16.70 16.8 16.5 15.16 16 12.9 percent [+]
Youth Unemployment Rate 45.70 46.3 45.8 46.74 44.8 38 percent [+]
Labour Costs 79.70 92.1 88.6 82.7 101 107 Index Points [+]
Job Vacancies 15689.00 15600 15400 12700 9500 16300 [+]
Minimum Wages 683.76 684 684 694 684 695 EUR/Month [+]
Population 10.78 10.67 10.62 10.58 10.54 10.34 Million [+]
Retirement Age Women 67.00 67 67 67 68 69 [+]
Retirement Age Men 67.00 67 67 67 68 69 [+]
Employment Change 0.20 0.2 0.3 0.16 0.5 1.5 percent [+]
Wages 1092.01 1156 1107 1110 1115 1145 EUR/Month [+]
Wages High Skilled 1370.00 1320 1320 1370 1370 1540 EUR/Month [+]
Wages Low Skilled 786.00 750 720 720 770 950 EUR/Month [+]
Productivity 99.50 89.2 94.6 102 92.6 98.6 Index Points [+]
Labor Force Participation Rate 52.40 51.9 51.8 52.26 51.5 53.4 percent [+]
Living Wage Family 1270.00 1240 1200 1200 1250 1450 EUR/Month [+]
Living Wage Individual 515.00 500 475 475 490 690 EUR/Month [+]

Θα πρέπει, ωστόσο, να επισημανθεί, ότι, ενώ όσοι είναι ηλικία εργασίας εξακολουθούν να έχουν τη δυνατότητα να βγουν από τη φτώχεια με την εύρεση θέσεων εργασίας όταν ξεκινήσει η ανάκαμψη, οι φτωχοί συνταξιούχοι δεν έχουν αυτή τη δυνατότητα, η οποία απαιτεί μια πιο διαφοροποιημένη μεταχείριση της φτώχειας μεταξύ των συνταξιούχων.
Σε ό,τι αφορά το αφορολόγητο -τονίζει το ΚΥΠΕ- στο έγγραφο σημειώνεται ότι τα επιχειρήματα ότι η υψηλή προσωπική έκπτωση φόρου εισοδήματος στην Ελλάδα οδηγεί το 50% των φορολογουμένων να μην πληρώνουν κανένα φόρο είναι εσφαλμένη. Η τυπική προσέγγιση είναι να κοιτάξουμε τη συνολική φορολογική επιβάρυνση στο εισόδημα. Όλοι οι φορολογούμενοι στην Ελλάδα υποχρεούνται να καταβάλλουν εισφορές κοινωνικής ασφάλισης που είναι σημαντικά υψηλότερες από ό, τι σε ορισμένες άλλες χώρες της ΕΕ. Ένα άτομο με το 67% των μέσων αποδοχών και δύο παιδιά έχει μια φορολογική επιβάρυνση 15% στην Ελλάδα, το οποίο είναι διπλάσιο από αυτό της Πορτογαλίας και περισσότερες από τρεις φορές μεγαλύτερο από αυτό της Ισπανίας, του μέσου όρου της ΕΕ ή της Ιρλανδίας. Αναδιανεμητικές συνέπειες, ιδίως στο κάτω άκρο των βραχιόνων του εισοδήματος, πρέπει επίσης να λαμβάνονται υπόψη. Ελλείψει αντισταθμιστικών μέτρων, μειώνοντας την προσωπική πίστωση φόρου εισοδήματος κατά μέσο όρο κατά € 600 θα αποτελέσει οπισθοδρόμηση. Το μεγαλύτερο ποσοστό μείωσης στα μετά-φόρου «take-home” έσοδα (-7,2%) θα επιβαρύνει τα άτομα με ετήσια εισοδήματα ακριβώς πάνω από τον κατώτατο μισθό, ενώ η αρνητική επίδραση μειώνεται όσο αυξάνεται το εισόδημα.
Όπως αναφέρει το ΚΥΠΕ, για το λάθος για τη βιωσιμότητα του χρέους, τονίζεται ότι η εξαιρετικά αρνητική έκθεση βιωσιμότητας του ΔΝΤ βασίζεται σε μια σειρά υποθέσεων που εμφανίζονται υπερβολικά συντηρητικές και δεν υποστηρίζονται σωστά από αναλυτικά στοιχεία.
– Επιτόκια: Το ΔΝΤ έχει πλέον ενσωματωθεί μια πιο ρεαλιστική πορεία ρυθμό μεταβολής των επιτοκίων σε σταθερή κατάσταση επίπεδο των δανείων ΕΜΣ / ΕΤΧΣ. Αυτή η μείωση των επιτοκίων έχει βελτιωθεί DSA του Ταμείου. Ωστόσο, η μακροπρόθεσμη επίπεδο των ποσοστών ESM / EFSF εξακολουθεί να είναι υψηλότερη από εκείνη που χρησιμοποιείται από τα ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα.

[+]tr>[+]tr>[+]tr>[+]tr>[+]tr>[+]tr>[+]tr>[+]tr>[+]tr>[+]tr>[+]tr>[+]tr>
MONEY Actual Q1/17 Q2/17 Q3/17 Q4/17 2020
Interest Rate 0.00 0 0 0 0 0.5 percent [+]
Interbank Rate -0.33 -0.3 -0.1 -0.39 0.2 1.3 percent [+]
Money Supply M0 28966.00 29600 30200 29986 31400 39900 EUR Million [+]
Money Supply M1 111972.00 117000 119000 111854 122000 155000 EUR Million [+]
Money Supply M2 161695.00 166000 168000 164082 172000 199000 EUR Million [+]
Money Supply M3 162770.00 168000 170000 164891 173000 204000 EUR Million [+]
Foreign Exchange Reserves 6396.00 6860 6890 6324 7110 8900 EUR Million [+]
Banks Balance Sheet 351820.92 398000 413000 325490 434000 492000 EUR Million [+]
Loans to Private Sector 94520.36 91900 91500 90420 92400 101000 EUR Million [+]
Central Bank Balance Sheet 143008.00 175000 189000 140726 216000 255000 EUR Million [+]
Private Debt to GDP 139.94 135 134 134 133 125 percent [+]
Loan Growth -1.90 -0.2 0.2 -1.8 0.7 1.5 percent [+]

Η μοντελοποίηση των επιτοκίων της αγοράς, επίσης, δεν έχει αλλάξει από το Μάιο. Το ΔΝΤ επίσης δεν φαίνεται να έχει λάβει πλήρως υπόψη την επίπτωση των μέτρων βραχυπρόθεσμου χρέους που συμφωνήθηκε από τον ΕΜΣ, τον Ιανουάριο.
– Μακροοικονομικά δεδομένα: Το ΔΝΤ αναθεώρησε προς τα κάτω τη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη και τις προοπτικές του πληθωρισμού από το Μάιο του 2016 από μισή εκατοστιαία μονάδα του ΑΕΠ ετησίως. Η αναθεώρηση του ετήσιου ρυθμού αύξησης επιδεινώνει το λόγο του χρέους προς το ΑΕΠ κατά σχεδόν 40% το 2060. Δεν είναι σαφές ποιες εξελίξεις κατά τους τελευταίους έξι μήνες θα υποστηρίξουν μια τέτοια σημαντική αλλαγή στη μακροπρόθεσμη προοπτική.
Το ΔΝΤ επισημαίνει υποτιθέμενες αδυναμίες στην εφαρμογή του προγράμματος, αλλά είναι δύσκολο να δούμε πώς αυτό θα υποστηρίξει την αναθεώρηση της αυξητικής τάσης του ΑΕΠ μέχρι το 2060. Η υπόθεση για μακροχρόνια απόκλιση από στόχο της σταθερότητας των τιμών της ΕΚΤ, επίσης, έρχεται σε αντίθεση με τις καθιερωμένες οικονομικές μεθόδους.
– Φορολογικά: Το ΔΝΤ έχει διατηρήσει την πρωτογενή υπόθεση του ισοζυγίου του στο 1,5% του ΑΕΠ από το 2018 σε όλο τον ορίζοντα προβολής. Αυτή είναι η κύρια διαφορά με το DSA των ευρωπαϊκών θεσμικών οργάνων, εξηγώντας περίπου τα δύο τρίτα της συνολικής διαφοράς. Ενώ κάποιος θα συμφωνούσε ότι η κύρια διαδρομή πλεόνασμα πρέπει να είναι ρεαλιστική και αξιόπιστη με τις αγορές, ένα υψηλότερο πρωτογενές ισοζύγιο για την Ελλάδα θα ήταν επιθυμητό και εφικτό.
– Άλλες παραδοχές: Οι παραδοχές σχετικά με τις ιδιωτικοποιήσεις έχουν παραμείνει αμετάβλητα σε πολύ συντηρητικά επίπεδα (και δεν λαμβάνουν υπόψη ορισμένα στοιχεία, όπως η επικείμενη αποπληρωμή των 2 δισ. ευρώ στον ESM ή τη σύναψη πολλών προσφορών). Το ΔΝΤ επίσης, εξακολουθεί να προϋποθέτει την ανάγκη των 10 δισ. ευρώ για την πρόσθετη ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών το 2018. Η έκθεση δεν παρέχει μια δικαιολογία για αυτή την υπόθεση, η οποία δεν είναι σύμφωνη με την εκτίμηση των αρμόδιων εποπτικών Αρχών, καταλήγει το ρεπορτάζ του Κυπριακού Πρακτορείου Ειδήσεων.

 

[+]tr>[+]tr>[+]tr>[+]tr>[+]tr>[+]tr>[+]tr>[+]tr>[+]tr>[+]tr>[+]tr>[+]tr>
PRICES Actual Q1/17 Q2/17 Q3/17 Q4/17 2020
Inflation Rate 1.20 0.2 0.4 0.6 0.8 2 percent [+]
Harmonised Consumer Prices 99.79 104 106 100 110 124 Index Points [+]
Consumer Price Index CPI 104.76 108 110 105 114 127 Index Points [+]
Core Consumer Prices 98.60 103 105 99.22 109 123 Index Points [+]
Core Inflation Rate -0.10 0.6 0.7 0.06 0.9 2.4 percent [+]
GDP Deflator 95.11 93.5 93.5 93.5 93.5 101 Index Points [+]
Producer Prices 101.30 102 103 104 105 119 Index Points [+]
Producer Prices Change 5.10 4.7 3.4 2.5 2.2 2 percent [+]
Import Prices 96.63 93 95 96 98 111 Index Points [+]
Food Inflation 1.10 0.6 0.9 0.44 1.6 2.4 percent [+]
Cpi Transportation 117.10 118 120 118 124 137 Index Points [+]
Inflation Rate Mom 1.00 0.3 0.2 0.28 0.4 1 percent [+]