Πως απαντά στην κρίση η Αθηναϊκή Ζυθοποιία

Πως απαντά στην κρίση η Αθηναϊκή Ζυθοποιία

Με διαφοροποίηση χαρτοφυλακίου τόσο στα αλκοολούχα όσο και στα μη-αλκοολούχα απάντησε η Αθηναϊκή Ζυθοποιία στην κρίση το 2016, στρατηγική που θα διατηρήσει και το 2017 εισάγοντας στην αγορά νέα προϊόντα ώστε να βελτιώσει την κατανομή ρίσκου και να ενισχύσει ην κυκλικότητα.

Το 2016 η κάμψη πωλήσεων –που προκλήθηκε από την κρίση και την αύξηση του ΕΦΚ- αντισταθμίστηκε σε μεγάλο βαθμό από την αύξηση της τουριστικής κίνησης.
Σύμφωνα με στελέχη της εταιρίας ιδιαίτερα θετική είναι η πορεία της μπύρας ΑΛΦΑ, το μερίδιο της οποίας, κατά δήλωση στελεχών της εταιρείας, ανέρχεται στο 16%.
Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία πλήττεται όμως και από κάμψη εξαγωγών κυρίως λόγω της λήξης μιας συμφωνίας τροφοδοσίας γειτονικών αγορών , γεγονός που ροκανίζει τα έσοδα κατά 25% και περιορίζει σημαντικά τα περιθώρια κέρδους.
Για το θέμα αυτό ο κ. Μηνά ανέφερε: «ξέραμε ότι δεν ήταν μια μόνιμη συμφωνία, ωστόσο δεν περιμέναμε πως θα τελείωνε αυτή τη στιγμή. Δυστυχώς είναι κάτι που δεν εξαρτάται από εμάς”. Σύμφωνα με τον ίδιο η λήξη της συνεργασίας οφείλεται στο κόστος παραγωγής στην Ελλάδα και στην υποχώρηση της κατανάλωσης μπίρας στην ιταλική και κινεζική αγορά.
Η διοίκηση της εταιρίας επιχειρεί να αντισταθμίσει τις απώλειες με νέες συμφωνίες που κυοφορούνται τόσο στην ελληνική αγορά όσο και στα Βαλκάνια, για τις οποίες δεν δόθηκαν περαιτέρω λεπτομέρειες.
Μείζον θέμα για την εταιρία παραμένει και το τεράστιο πρόστιμο των 31,4 εκατ. ευρώ που της έχει επιβληθεί από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, το οποίο προσδοκά να μειωθεί ή ακόμα και να καταπέσει στο Διοικητικό Εφετείο, το οποίο θα συνεδριάσει για το θέμα μέσα στον μήνα.