Αντιμέτωπη με την τρομοκρατία των social networks βρίσκεται η Άγκελα Μέρκελ, μεσούσης της κρίσης που έχει ξεσπάσει μετά την επίθεση στο Βερολίνο με φορτηγό και ενόψει των εκλογών του 2017. Μηνύματα μίσους, fake news, προσωπικές επιθέσεις και troll έχουν πλημμυρίσει facebook και twitter στον απόηχο της επίθεσης, σε μια μάλλον συντονισμένη επιχείρηση ακροδεξιάς προπαγάνδας.
Το θέμα αναδεικνύει με μπαράζ δημοσιευμάτων το Bloomberg. Στο παρελθόν το bloomberg έχει εστιάσει στον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούνται οι hackes και τα social networks για να επηρεάσουν εκλογικά αποτελέσματα και να διαμορφώσουν κοινωνικές τάσεις.
Διαβάστε εδώ:
Merkel Feels Hillary’s Pain as Web Trolls Bombard Her With Abuse
Αν και η γερμανική κυβέρνηση έχει ταχθεί υπέρ της οριοθέτησης κανόνων για τον διαχωρισμό και εν τέλει την απομόνωση των fake news, ακόμα δεν υπάρχει θεσμικό πλαίσιο ενώ η ασυδοσία online πλήττει καίρια το κύρος της κυβέρνησης, αποδυναμώνει τους μηχανισμούς αντίδρασης και διαχείρισης κρίσεων και παράλληλα αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη.
[graphiq id=”fEDvSWFMrg9″ title=”Δημοσκόπηση (ΗΠΑ): Ποιός ευθύνεται για την έκθεση σε fake news” width=”700″ height=”579″ url=”https://w.graphiq.com/w/fEDvSWFMrg9″ ]
Με τις εκλογές να πλησιάζουν, το κλίμα εκρηκτικό και τη συγκυρία αποθαρρυντική η Άγκελα Μέρκελ βρίσκεται μπροστά σε έναν επικοινωνιακό Αρμαγεδδώνα τον οποίο δύσκολα θα μπορέσει να διαχειριστεί. Όπως και στην περίπτωση της Χίλαρι Κλίντον οι πιθανότητες να τιθασευθεί το κύμα troll και fake news στα κοινωνικά δίκτυα είναι ιδιαίτερα περιορισμένες.
Η χρήση ψεύτικων λογαριασμών, κεντροποιημένη διαχείρισή τους και ιδιαίτερα ανεπτυγμένη τεχνογνωσία των επιτιθέμενων καθιστά πρακτικά αδύνατη την αντιμετώπισή τους με συμβατικά μέσα.
Δεν είναι τυχαίο ότι οι γερμανικές μυστικές υπηρεσίες είχαν εγκαίρως κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου για ενδεχόμενη προσπάθεια χειραγώγησης της κοινής γνώμης άρα και της ψήφου από ξένες δυνάμεις στις επερχόμενες εκλογές του 2017.
Τώρα αναλυτές αλλά και μυστικές υπηρεσίες υποστηρίζουν ότι η Άγκελα Μέρκελ είναι ο στόχος μιας τεράστιας επίθεσης που χρησιμοποιεί ως όπλα και μοχλούς πίεσης τα social networks, απειλώντας την ίδια την αρχή της ελεύθερης έκφρασης και ενημέρωσης με την πλημύρα ψεύτικων ειδήσεων και μηνυμάτων μίσους.
Διαβάστε επίσης: Andre Sepulveda: Ο Χάκερ-πραξικοπηματίας αποκαλύπτει πως στήνονται οι εκλογές από τα social media
Χαρακτηριστικό είναι ότι λογαριασμοί bots, δηλαδή ψεύτικοι, που χρησιμοποιήθηκαν για την υποστήριξη του Ντόναλντ Τράμπ στο twitter και στο facebook τώρα χρησιμοποιούνται για επιθέσεις εναντίον της Γερμανίδας καγκελαρίου.
[graphiq id=”h1NUezuxA6F” title=”Δημοσκόπηση (ΗΠΑ: Από που ενημερώνονται οι ενήλικες” width=”700″ height=”490″ url=”https://w.graphiq.com/w/h1NUezuxA6F” ]
Σύμφωνα με ειδικούς και εταιρίες ασφαλείας η αγορά 10,000 ψεύτικων λογαριασμών facebook που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τέτοιου είδους επιθέσεις κοστίζει περί τα 750 δολάρια, ενώ ακόμα φθηνότερα, μόλις με 500 δολάρια αγοράζει κανείς 10,000 fake accounts στο twitter.
Διαβάστε επίσης: Η Google μπορεί να ρίξει τον Τσίπρα
Αναγνωρίζοντας την τακτική των επιτιθέμενων το κόμμα της Άγκελα Μέρκελ, το CDU, ετοιμάζει αντεπίθεση δαπανώντας μεγαλύτερα κονδύλια στο internet και προσλαμβάνοντας ακόμα περισσότερους ανθρώπους για την επικοινωνιακή διαχείριση στα social media.
Ωστόσο οι κινήσεις αυτές δεν αναμένεται παρά να αναχαιτίσουν πρόσκαιρα τη δυναμική του κινήματος της ακροδεξιάς το οποίο ανθίζει πάνω στις θεωρίες συνομωσίας, την προπαγάνδα, τα fake news και το μίσος.
Διαβάστε επίσης: Το πραξικόπημα του αιώνα από Facebook και Google
Με την κοινωνία σε σοκ, τους πολιτικούς σε σύγχυση και τις υπηρεσίες ασφαλείας σε πανικό υπάρχει το κατάλληλο έδαφος για την ανάπτυξη φασιστικών και ακραίων στοιχείων τα οποία μπορούν να κυριαρχήσουν επενδύοντας στις ίδιες αρχές της ελεύθερης και δημοκρατικής κοινωνίας και του αδέσμευτου internet.
Χαρακτηριστικό της δυναμικής των social media στην κρίση της επίθεσης του Βερολίνου είναι το ρεκόρ online streaming video που πέτυχε το τηλεοπτικό δίκτυο N24, το οποίο μετέδωσε μέσω facebook την κάλυψη της επίθεσης, φτάνοντας στα 14,7 εκατ. προβολές, τρεις φορές περισσότερες από το διασημότερο video του 2016 στη Γερμανία.